Mogući kvarovi plamenika i njihovo otklanjanje
Smetnja: Plamenik se ne može uključiti u pogon
Mogući uzrok - Zahvat
Blokiran uređaj (vidi signalnu lampicu na automatici) – Deblokirati automatiku pritiskom na gumb
Otvoreni kontakti na termostatima (presostatima) toplinskog agregata – Podesiti termostate na pogonsku temperaturu medija. Eventualno neispravan termostat zamijeniti novim.
Automatika ne dobiva napon – Kontrolirati sklopku za upuštanje plamenika s osiguračem i vod od sklopke do automatike.
Automatika u kvaru (ommetrom provjeriti strujne krugove automatike između dovoda faze u automatiku s jedne strane i priključka za elektromotor odnosno transformator s druge strane) – Zamijeniti automatiku.
Fotootpor u startu osvjetljen ili neispravan (uključuje se samo elektromotor) – Zamračiti fotootpor odnosno zamjeniti ga novim.
Transformator i elektromotor ne dobivaju napon – Kontrlirati vodove od automatike do transformatora i elektromotora.
Transformator i elektromotor u kvaru – Zamjeniti ih novim.
Smetnja: Automatika dobiva napon, ali se elektromotor ne pokreće
Mogući uzrok - Zahvat
Mehanička greška (rukom provjeriti da li se ventilatorsko kolo slobodno okreće) – Ustanoviti uzrok zapinjanja osovine i ukloniti smetnju
Automatika u kvaru (ommetrom provjeriti strujni krug automatike između dovoda faze u automatiku i priključka za elektromotor) – Zamjeniti automatiku
Elektromotor ne dobiva napon – Kontrolirati vod od automatike do elektromotora
Elektromotor u kvaru – Zamjeniti ga novim
Smetnja: Automatika dobiva napon, ali na elektrodama nema električne iskre
Mogući uzrok - Zahvat
Neispravan položaj elektroda – Podesiti elektrode na propisan razmak i učvrstiti ih
Prljave elektrode – Očistiti elektrode
Automatika u kvaru (ommetrom provjeriti strujni krug automatike između dovoda faze u automatiku i priključka za transformator) – Zamjeniti je novom
Transformator ne dobiva napon – Kontrolirati vod od automatike do transformatora
Smetnja: Plamen se ustartu uspostavlja ali nakon isteka sigurnosnog vremena automatika blokira
Mogući uzrok - Zahvat
Prljavi fotootpor – Očistiti fotootpor
Fotootpor ne „vidi“ plamen – Provjeriti položaj fotootpora
Fotootpor u kvaru – Zamjeniti ga novim
Automatika u kvaru – Zamjeniti ga novim
Smetnja: Na sapnici izlazi gorivo, ali se ono ne pali usprkos električnoj iskri
Mogući uzrok - Zahvat
Elektrode su preblizu ili predaleko od uljnog konusa – Elektrode postaviti u ispravan položaj
Loše podešen uređaj za miješanje goriva sa zrakom (disk, plamena cijev) – Podesiti uređaj za miješanje i prilagoditi količinu zraka kapacitetu plamenika
Voda u ulju – Ispustiti ili iscrpsti vodu iz rezervoara. Kao privremeni zahvat može se dići usisni vod u spremniku.
Smetnja: Usprkos normalnom startu plamenika na sapnici nema goriva
Mogući uzrok - Zahvat
Nema goriva u spremniku – Napuniti rezervoar
Zatvoren ručni ventil na instalaciji za gorivo – Otvoriti ventile
Oštećena spojka između motora i crpke – Zamjeniti spojku
Magnetski ventil ne dobiva napon – Provjeriti priključke i vod od automatike do magentskog ventila
Neispravan magnetski ventil – Zamjeniti ga novim
Pogrešno spojeni priključci na crpki – Ispravno spojiti dovod i povrat ulja
Prljav uljni filter ispred crpke – Očistiti filter
Začepljena sapnica – Očistiti sapnicu
Smetnja: Povrat plamena pri startu plamenika
Mogući uzrok - Zahvat
Kasno paljenje smjese zbog lošeg položaja elektroda – Podesiti elektrode
Povećan otpor kotla zbog zatvorene zaklopke na dimnjaku ili zbog uprljanih dimovodnih kanala – Otvoriti zaklopku odnosno očistiti kanale
Prevelik protok goriva – Protok goriva prilagoditi kapacitetu kotla
Nedovoljni tlak zraka ispred diska – Podesiti položaj diska
Smetnja: Loše izgaranje
Mogući uzrok - Zahvat
Neispravno podešena količina zraka – Regulirati zrak na tlačnoj i usisnoj strani
Nedovoljno zraka u prostoriji (kotlovnici) – Provjetriti prostoriju
Prljava ili oštećena sapnica – Očistiti ili zamjeniti sapnicu
Gorivo kaplje između sapnice i nosača sapnice – Sapnicu pritegnuti ili je zamjeniti novom, ako je oštećena dosjedna površina. Kontrolirati i dosjednu površinu nosača sapnice.
Gorivo prska po disku ili plamenoj cijevi – Smanjiti razmak sapnice i diska ili eventualno odabrati sapnicu s manjim kutom rasprskivanja
Smetnja: Plamenik bučno radi
Mogući uzrok – Zahvat
Istrošeni ležaji elektromotora – Zamjeniti elektromotor
Nedovoljno pričvršćeno ili neizbalansirano ventilatorsko kolo – Kolo stegnuti ili zamjeniti ga novim
Loše montirana ili oštećena spojka između motora i crpke – Kontrolirati spojku odnosno zamjeniti je novom
Smetnja: Crpka radi s pretjeranim šumom
Mogući uzrok – Zahvat
Zračni mjehuri u usisnom vodu - Usisni vod dobro zabrtviti i odzračiti
Istrošena crpka – Zamjeniti je novom
Crpka radi s previsokim vakuumom – Očistiti filter u instalaciji za gorivo. Provjeriti da li su ventili na instalaciji potpuno otvoreni. Provjeriti da nije prevelika visina usisavanja odnosno duljina usisnog voda. Ako treba, očistiti dio instalacije za gorivo.
Smetnja: Previsoka temperatura dimnih plinova
Mogući uzrok – Zahvat
Prevelik protok goriva – Smanjiti protok goriva
Začađen toplinski agregat – Očistiti dimovodne kanale agregata
Oštećena šamotna obloga – Popraviti oblogu
Smetnja: Preniska temperatura dimnih plinova
Mogući uzrok – Zahvat
Premali protok goriva – Povećati protok goriva
Obavezni poslovi održavanja uljnog plamenika
- Redovno kontrolirajte čistoću elektroda, fotoćelije, dovodnih uljnih vodova, filtra za ulje, filtra ispred uljne crpke kao i prohodnost sapnice za gorivo
- Barem jednom godišnje temeljito očistite sve elemente, a pogotovo ventilator, uljne vodove i slično te pozovite servisera da regulira kvalitetu izgaranja
- Pri punjenju goriva u spremnik najbolje je isključiti plamenik i tek nakon dva sata ponovno ga uključiti
- Dok su izvan pogona plamenik i ostali instrumenti moraju biti zaštićeni od prašine i ostalih nečistoća
- U plamenik ulazi i zrak i kotlovnice, a ako u njemu ima nečistoća one će se taložiti na rotor ventilatora koji će tako otežati, padat će mu broj okretaja, a samim tim i količina zraka što će narušiti odnos gorivo-zrak pa sagorijevanje neće biti potpuno (kao i stupanj iskoristivosti). Kotlovnica mora uvijek biti čista i kotao s plamenikom ne smije biti u radionici, garaži ili sličnoj prostoriji gdje ima prašine ili nečistoća u zraku.